Piektdien, 28.oktobrī, plkst.16.00 Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (JVLMA) Rīgā notiks komponistes Mariamas Gviniašvili telpiskās skaņas meistarklase un koncerts.
Gruzīnu izcelsmes komponiste Mariama Gviniašvili (Mariam Gviniashvili) no Oslo savos darbos pievēršas skaņas un telpas attiecībām, papildinot elektroniskos skaņdarbus ar trīsdimensiju datorgrafiku. Māksliniece ir uzstājusies koncertos un festivālos visā pasaulē un ieguvusi Prix Ars Electronica, PRIX CIME apbalvojumus un Norvēģijas EDVARD balvu. M. Gviniašvili ir beigusi maģistra studijas elektroniskās mūzikas kompozīcijā Norvēģijas Mūzikas akadēmijā, Lista akadēmijā un ieguvusi bakalaura grādu Tbilisi konservatorijā, kā arī studējusi elektroniskās mūzikas kompozīciju pie pasaulslavenās skaņu mākslinieces Natašas Beretas (Natasha Barrett) un Andreas Čigetvari (Andrea Szigetvari).
Mariamas Gviniašvili meistarklase un koncerts JVLMA ir bez maksas. Pasākumā visi interesenti varēs iepazīties ar ambisonics skaņas principiem un praktisko izmantojumu mūzikas komponēšanā, kā arī baudīt Mariamas Gviniašvili koncertu elektronikai uz astoņu skaļruņu akustiskās sistēmas. Atšķirībā no citiem daudzkanālu skaņas formātiem ambisonics formātā audiosignāls nav piesaistīts konkrētam skaļruņu skaitam vai izvietojumam un elastīgi pielāgojas dažādām skaņas sistēmām un situācijām.
Pasākumu rīko biedrība Artillery 35, lai popularizētu imersīvās skaņas tehnoloģijas Baltijas valstīs, organizējot izglītojošus klātienes un tiešsaistes pasākumus par jaunajiem skaņas formātiem. Imersīvā skaņa ir revolucionārs trīsdimensiju audioformāts, kas piedāvā dabiskāku un visaptverošāku klausīšanās pieredzi mūzikā, kino, virtuālajā realitātē, videospēļu industrijā un citās nozarēs. Projekta ilgtermiņa mērķis ir nodrošināt noderīgas informācijas apriti sabiedrībā un veicināt atvērtas bezmaksas izglītības un bezmaksas resursu pieeju visiem, kas vēlas papildināt zināšanas par jauno mediju vidi un iespējām, ko tā sniedz radošās sfēras pārstāvjiem. Projektu atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.